loading...
پزشکی
َAmir بازدید : 591 شنبه 15 فروردین 1394 نظرات (0)

بیماری ام اسفلج چندگانه یا اِسکلروزِ چندگانه (به انگلیسی: Encephalomyelitis disseminata یا Multiple sclerosis) که با نام اختصاری اِم‌اِس یا MS نیز شناخته می‌شود، یک بیماری التهابی است که در آن غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی در مغز و نخاع آسیب می‌بینند. این آسیب دیدگی در توانایی بخش‌هایی از سیستم عصبی که مسئول ارتباط هستند اختلال ایجاد می‌کند و باعث به وجود آمدن علائم و نشانه‌های زیادی، از جمله مشکلات فیزیکی، روانی و در برخی موارد مشکلات روانپزشکی شود. برخی شواهد دال بر پیوست این بیماری با درجه زیبایی دارد . ام‌اس به چند شکل ظاهر می‌شود و علائم جدید آن یا به صورت حملات مرحله‌ای (به شکل برگشتی) یا در طول زمان (به شکل متناوب) اتفاق می‌افتد ممکن است در بین حملات نشانه بیماری به کلی از بین برود؛ با این وجود مشکلات عصبی دائمی مخصوصا با پیشرفت بیماری در مراحل بعدی به طور مداوم اتفاق می‌افتد. اگرچه علت بیماری مشخص نیست اما مکانیزم اصلی آن تخریب توسط سیستم ایمنی بدن و یا اختلال در سلول‌های تولید کننده میلین می‌باشد. دلایل ارائه شده در مورد این مکانیزم‌ها شامل عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی مانند عفونت می‌باشد. معمولاً ام‌اس بر اساس نشانه‌ها و علائم و نتایج آزمایش‌های پزشکی تشخیص داده می‌شود. درمان مشخصی برای ام‌اس وجود ندارد. درمان‌های موجود به منظور بهبود عملکرد بدن پس از هر حمله و جلوگیری از حملات جدید صورت می‌گیرد. اگرچه داروهایی که برای درمان ام‌اس تجویز می‌شود اندکی موثرند اما دارای اثرات جانبی هستند و تحمل آن دشوار است. با وجود اینکه شواهدی در مورد اثربخشی درمان‌های جایگزین ام‌اس وجود ندارد، بسیاری از مردم به دنبال آن درمان‌ها هستند. پیش بینی نتیجه دراز مدت درمان بسیار دشوار است، اما نتیجه قابل قبول بیشتر در زنان، افرادی که در سنین پایین تر به این بیماری مبتلا شده‌اند، افرادی که در آن‌ها دوره‌های عود مشاهده می‌شود و افرادی که آن‌ها در مراحل اولیه حمله‌های کمی را تجربه کرده‌اند مشاهده می‌شود.امید به زندگی افراد دارای ام‌اس ۵ تا ۱۰ سال کمتر از دیگران است. از سال ۲۰۰۸، بین ۲ تا ۲٫۵ میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند، این در حالی است که نرخ ابتلا در بخش‌های مختلف جهان و در بین جوامع مختلف تفاوت آشکاری دارد. این بیماری به طور معمول در سنین ۲۰ تا ۵۰ سالگی و در زنان دو برابر مردان اتفاق می‌افتد. نام "اسکلروز چندگانه" به زخم‌ها (سختینه-- به عبارت دیگری پلاک یا زخم) که در ماده سفید مغز یا ستون فقرات قرار دارد گفته می‌شود.ام‌اس در سال ۱۸۶۸ توسط ژان مارتین شارکو توصیف شد. محققان در حال توسعه درمان‌ها و روش‌های تشخیص جدید هستند.

َAmir بازدید : 1046 چهارشنبه 22 آبان 1392 نظرات (0)

http://eshealth.ir/ajabs/uploads/2013/01/Islamic-traditional-medicine-anatomy-thumb-200x236.jpgطب سنتی -معرفی ابن الیاس ،پزشک و آناتومیست ایرانی به مناسبت ۱۷۵ ساله شدن کتابخانه پزشکی در ایالات متحده امریکا به تازگی کتابی با نام Hidden Treasure منتشر شده که حاوی عکسهایی از اشیای موجود در کتابخانه است.در این کتاب عکسهایی تعجب برانگیز از تشریح بدن انسان به زبان فارسی مربوط به ۶۰۰ سال قبل چاپ شده که برای ناآشنایان به طب سنتی اسلامی بسیار جالب خواهد بود.این تصاویر مربوط […]

َAmir بازدید : 735 چهارشنبه 22 آبان 1392 نظرات (0)

http://esshop.persiangig.com/eshealth/cupping-therapi-eshealth.ir/%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%AA-e-275x415.jpg

حجامت چیست؟ منشا آن کجاست؟ حجامت-در این مطلب سعی میشود در مورد فواید حجامت ، خواص حجامت و عوارض حجامت بحث شود.حجامت روشی از طب سنتی است که لیوان هایی را روی پوست قرار میدهند.این لیوانها کار مکش را انجام میدهد.جنس این لیوانها میتواند متفاوت باشد.شیشه ای،پلاستیکی،بامبو و … حجامت کنندگان اعتقاد دارند مکش لیوانها باعث حرکت خون میشود و همین برای درمان بسیاری از بیماریها مفید است. منشا حجامت […]

َAmir بازدید : 634 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)

\"http://8pic.ir/images/53472206210583496478.gif\"

صبر زرد فاقد ساقه بوده و لي برگهاي آن دراز و تا ارتفاع 30 سانتيمتر مي رسد . گلهاي اين گياه برنگ زرد مي باشد كه در انتهاي ساقه اي كه از وسط برگها خارج مي شود مي رويد .

َAmir بازدید : 559 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)

http://8pic.ir/images/46491428369510157252.gif

درخت بادام به بلندي 8 متر مي رسد . درختي است زيبا كه از زمانهاي قديم در نواحي مركزي و غربي آسيا مخصوصا افغانستان و ايران ، سوريه و فلسطين پرورش مييافته است .ريشه درخت بادام بسيار قوي است . اين درخت مي تواند حتي با كمي رطوبت نيز رشد كند .برگهاي آن بيضي ، باريك ، نوك تيز و برنگ سبز مي باشد . گلهاي آن بسيار زيبا و برنگ صورتي است . در اوائل بهار شكوفه هاي بادام ظاهر مي شود .

َAmir بازدید : 1016 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)
آناتومی جراحی

عروق لنفاوي، از نظر فيلوژنيک، سياهرگ‌هاى تغييريافته هستند. به‌نظر مى‌رسد انتقال ماکرومولکول‌ها عملکرد اصلى سيستم لنفاوى است. عروق لنفاوى بزرگتر واجد ديواره‌هائى با عضلات صاف و دريچه‌هاى اندوليتومى هستند که امکان جريان لنف را تنها در جهت حرکت به‌سمت مرکز فراهم مى‌کنند.
 
مويرگ‌هاى لنفاوي، شبکه‌اى سطحى در درم سطحي، شبکه‌اى عمقى در عمق درم و شبکه‌اى زيرفاسيائى در بين کمپارتمان‌هاى عضلانى اندام‌ها تشکيل مى‌دهند. به‌طور طبيعي، مايع بافتى جمع‌شده در سيستم لنفاوى درم، به سيستم لنفاوى زيرپوستى تخليه مى‌شود که سياهرگ‌هاى سطحى را همراهى مى‌کند و خود به‌داخل گره‌هاى لنفى منطقه‌اى درناژ مى‌شود. کانال‌هاى بزرگ لنفاوى تمايل به حرکت در مسير رگ‌هاى خونى بزرگ دارند. انقباض فعال يا غيرفعال عضلات اسکلتي، هم‌چون سياهرگ‌ها، نقش مهمى در حرکت لنف دارند و دريچه‌هاى لنفاوى مسير حرکت جريان را تعيين مى‌کنند.
 
َAmir بازدید : 976 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (1)

پارس طب

کاریابی در خارج از کشور یکی از گزینه های پرستاران ایرانی است که تعداد قابل توجهی از کارجویان پرستار را به سوی خود جلب کرده است و در آن روی سکه , در کشورهایی نظیر کانادا پرستاری از شغلهای پرطرفدار محسوب می شود و همیشه تقاضای زیادی برای جذب پرستار از سوی آن شده است . حدود 50% از پرستاران ایرانی جذب کانادا و 33% جذب امارات می شوند .

از امار و ارقام که بگذریم مجموعه Oxford English for Careers: Nursing برای برطرف کردن نیازهای پرستاران در کشورهای انگلیسی زبان تهیه و عرضه شده است . این مجموعه دو سطحی بهمراه سی دی های صوتی می تواند منبع کاملی برای فارغ التحصیلان رشته پرستاری و همچنین شاغلین این رشته که در کشورهای انگلیسی زبان به کارمشغول شده یا خواهند شد , باشد .

سطح اول ان که برای سطح پیش متوسطه و متوسطه دانش زبان مناسب است به آموزش و تقویت لغات تخصصی حوزه کاری پرستاران , اموزش مهارتهای ارتباطی , انگلیسی ضروری برای تعامل با بیمار و پزشکان در محیطهای پزشکی و بهداشتی پرداخته و مواردی نظیر گفتگو درباره بدن انسان , توضیح و تشریح علائم بیماری و همچنین انتقال دستورالعمل های پزشکی به بیماران و همکاران را پوشش می دهد

 

َAmir بازدید : 1511 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

http://www.8pic.ir/images/68201555572658197962.jpg

شما در 24 ساعت روز زندگی میکنید ، کار می کنید ، میخورید ، می آشامید ، و می خوابید .

بدن انسان در کل طول روز کارهای مختلفی انجام می دهد ، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بدن شما چگونه این اعمال را انجام می دهد ، آیا تا به حال به فعل و انفعالاتی که در بدن شما انجام میشود تا بتوانید غذا بخورید یا اصلا احساس گشنگی یا تشنگی بکنید و یا اینکه این احساسات چگونه ایجاد می شود.(احساس به آرامش و استراحت ، احساس شادی ، و ...)

در این مجموعه که توسط دکتر Goodman  (جراح استاد دانشگاه MIT و نویسنده) تولید شده است شما با قسمتهای مختلف بدن آشنا خواهید شد و این که هر کدام از این قسمتها وظایفشان چیست.

دکتر گودمن در این مستند با  عکس و فیلم های  با کیفیت از شریانهای مختلف بدن شما را با این قسمتها آشنا خواهد کرد .

دکتر گودن در این مستند بدون توجه به محیط درس و دانشگاه ، مطالب موجود در این مستند را بسیار زیبا و دلنشین بیان کرده است چرا که دکتر گودمن می داند که مخاطبان او صرفا دانشجوی پزشکی نیستند و مردم عادی نیز از این مجموعه استفاده خواهد کرد

َAmir بازدید : 426 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

http://www.8pic.ir/images/35072405648232399513.jpg

r نام نرم افزاری قدرتمند از شرکت Able Software برای پردازش تصاویر ۲ بعدی cientific ، Microscopy ، CT ، MRI جهت ساخت تصاویر ۳ بعدی آن و تحلیل کردن تصویر است.

 این نرم افزار برای پزشکان ساخته شده است که بوسیله آن در درمان مریضان خود راحت تر می توانند تصمیم بگیرند. به نحوی که به راحتی می توانند تصاویر پزشکی گرفته شده خود را به برنامه داده و برنامه آن را پردازش کرده و بصورت ۳ بعدی نمایش دهد.

 این برنامه هم از تصاویر رنگی و هم از تصاویر سیاه و سفید پشتیبانی می کند. همچنین طیف وسیعی از فرمت های تصویری را هم از قبیل DICOM ، TIFF ، Interfile ، GIF ، JPEG ، PNG ، BMP ، PGM ، RAW و . . . پشتیبانی می کند.

 این نرم افزار محاسبات و اندازه های دقیقی را به پزشک برای تجزیه و تحلیل کار خود می دهد.

 این برنامه توسط بسیاری از سازمان ها در جهان تایید شده است و در بسیاری از دانشگاه ها ، بیمارستان ها و موسسات آموزشی همچون مؤسسه تکنولوژی ماساچوست آمریکا ، دانشکده پزشکی هاروارد ، موسسه پژوهش و آسیب شناسی مولکولی اتریش ، مرکز سرطان دکتر اندرسون و . . . مورد استفاده قرار می گیرد.

 

َAmir بازدید : 296 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

pars-teb

حتما بارها براي شما پيش آمده است که با کسي برخورد کنيد که احتياج به کمک هاي اوليه يا اوژانسي دارد. نرم افزار EMS به کاربران گوشي هاي موبايل کمک مي کند تا هميشه اوژانس را در گوشي موبايل خود همراه داشته باشند. نرم افزار اورژانس خانواده، با هدف اطلاع رسانی پیرامون امداد، کمکهای اولیه و فوریتهای پزشکی با فرمت جاوا ارائه شده است.

َAmir بازدید : 2498 یکشنبه 17 شهریور 1392 نظرات (0)
دانلود کتاب Danforth’s Obstetrics and Gynecology
کتاب زنان و زایمان دنفورث برای بیش از ۴۰ سال مرجع اصلی برای دستیاران ودانشجویان پزشکی است، نسخه دهم کتاب زنان وزایمان دنفورث کاملا اصلاح شده و عملکرد بالینی زنان و زایمان را پوشش می دهد.در ویرایش جدید یک ویرایشگر جدید به نام دکتر اینگرید نایگارد نیز به ویرایندگان اضافه شده.بخش اوروژنیکولوژی جدید است و دارای فصل های جدید مانند اختلاات روانی پس از زایمان ومرده زایی می باشد.این ویرایش دارای صفحات رنگی،نقاط کلیدی در اغاز هر فصل ،الگوریتم های بیشتر،دارای جداول متنوع و…..می باشد.


http://www.8pic.ir/images/84128689121936363464.jpg

َAmir بازدید : 4953 یکشنبه 17 شهریور 1392 نظرات (0)
دانلود کتاب کامل فیزیولوژی پزشکی گایتون و هال ویرایش ۱۱٫ Textbook of Medical Physiology Guyton & Hall
این کتاب برای اولین بار در سال ۱۹۵۶ توسط آرتور گایتون نوشته شده و اکنون بعد از بیش از ۵۰ سال و ۱۱ ویرایش سایت جامع علوم پزشکی ایران ویرایش ۱۱ این کتاب را تقدیم می کند

http://www.8pic.ir/images/11605512386966855240.jpg

َAmir بازدید : 4296 یکشنبه 17 شهریور 1392 نظرات (0)
دانلود کتاب آناتومی بالینی اسنل، تقسیم بندی بر اساس دستگاه های بدن     Snell’s Clinical Anatomy By System
این جلد از کتاب آناتومی بالینی دکتر ریچارد اسنل به آناتومی بدن با تقسیم بندی بر اساس سیستم های مختلف بدن می پردازد و برای دانشجویان پزشکی، دندانپزشکی ، پیراپزشکی و پرستاری و پزشکان مناسب است.
همانطور که می دانید کتاب آناتومی اسنل جزء رفرنس های آزمون جامع علوم پایه هست

http://www.8pic.ir/images/59776557555243525345.jpg

َAmir بازدید : 282 شنبه 16 شهریور 1392 نظرات (0)

http://www.8pic.ir/images/75348394788083301626.jpg

AR First Aid -Emergency & Home برنامه ای بسیار کاربردی است که می توانید در مواقع حیاتی به کمک شما بیاید. اگر در شریط اضطراری قرار داشته باشید و نیاز باشد تا به دیگران کمک های امدادی برسانید آیا می توانید اقدام لازم را انجام دهید. این برنامه دارای ۱۰۰ حالت امداد رسانی در حوادث مختلف است که ممکن است در خانه یا بیرون از خانه برای هر کسی اتفاق بی افتد. این نرم افزار به شما می آموزد تا اقداماتی مانند تنفس مصنوعی، ماساژ قلبی، برخورد با شکستگی استخوان، موارد تنفسی و… را به درستی انجام داده و افراد را از حالت های خطرناک نجات دهید. این برنامه میلیون ها کاربر در جهان دارد و یکی از بهترین برنامه های دسته پزشکی و سلامت به حساب می آید. شما می توانید با صرف کمی وقت از تمام موارد امدادی این نرم افزار آگاه شوید.

 

َAmir بازدید : 785 سه شنبه 05 شهریور 1392 نظرات (0)

Runtastic Heart Rate PRO

پیش نیاز: اندروید ۲٫۲ و بالاتر

برنامه Runtastic Heart Rate PRO با استفاده از دروبین دستگاه اندروید قادر است ضربان قلب شما را اندازه گیری نماید و قادر خواهید بود بدون هیچ محدودیتی در هر زمان و مکانی از سلامت قلب خود اطمینان حاصل فرمایید.
افزون براین بهره گیری از فیلتر های قدرتمند در نرم افزار فوق اطلاعات کاملی درمورد وضعیت قلب در هنگام استراحت یا ورزش در اختیار شما قرار می دهند.

ویژگی ها
- نمایش وضعیت سلامتی در یک نمودار
- امکان تجزیه و تحلیل نتایج بدست آمده به کمک پزشکان

َAmir بازدید : 268 سه شنبه 05 شهریور 1392 نظرات (0)

پیش نیاز :‌اندروید ۳٫۰ و بالاتر

Google Body نام یک اپلیکیشن اندرویدی است که به صورت اختصاصی برای تبلت ها طراحی شده و در آن به صورت سه بعدی به معرفی اجزای بدن با توضیحات کامل می کند . این برنامه آناتومی به شما امکان بزرگنمایی و کوچکنمایی تمامی بخش های بدن را می دهد که می تواند برای دانشجویان رشته های پزشکی و افرادی که به علم پزشکی علاقه مند هستند بسیار مفید باشد . شما می توانید هم اکنون این اپلیکیشن را از سایت پارس طب دانلود کنید .

َAmir بازدید : 315 سه شنبه 05 شهریور 1392 نظرات (0)

 Anatomy---Skeletal-Muscles

پیش نیاز : اندروید ۲٫۲ و بالاتر

اگر دانشجوی رشته پزشکی هستید و یا به این علم علاقه مندید اپلیکیشن آناتومی ماهیچه های اسکلتی انسان را به شما پیشنهاد می کنیم .
این نرم افزار که Anatomy – Skeletal Muscles نام دارد با به نمایش در آوردن ماهیچه های اسکلتی و دادن اطلاعات پایه ای در این زمینه می تواند راهی بسیار مفید والبته جذاب برای آموختن دانش های موجود در این زمینه باشد . این برنامه هم اکنون از زبان های انگلیسی و آلمانی پشتیبانی می کند .

َAmir بازدید : 591 سه شنبه 05 شهریور 1392 نظرات (0)

پیش نیاز : اندروید ۲٫۲ و بالاتر

بدون شک Visible Body 3D Anatomy Atlas برترین اطلس آناتومی بدن انسان می باشد که تا کنون برای اندروید ارایه شده است . در ساخت این مدل آناتومی از بیش از ۲۵۰۰ ساختار بدن انسان استفاده شده است که بیانگر میزان کامل بودنش می باشد .
استفاده از گرافیک بسیار زیبا در قالب محیط سه بعدی یکی از ویژگی های اساسی این برنامه بوده که تدریس و یادگیری آن را برای علاقه مندان و دانشجویان رشته های پزشکی بسیار ساده و البته دلچسب کرده است . یکی دیگر از این قابلیت ها امکان جستجو قسمت های مختلف بر اساس نام و دسترسی آسان تر به آناتومی ریز آنها می باشد که شما را در هر چه راحت تر کار کردن با این برنامه یاری خواهد نمود

َAmir بازدید : 251 دوشنبه 04 شهریور 1392 نظرات (0)

پیش نیاز : اندروید ۲٫۲ و بالاتر

Medical Dictionary یک فرهنگ لغت پزشکی انگلیسی به انگلیسی آفلاین و البته رایگان برای اندروید می باشد که با دارا بودن بیش از ۱۰۰۰۰۰ لغت تخصصی می تواند مرجع مناسبی برای پزشکان و دانشجویان پزشکی باشد .

َAmir بازدید : 838 دوشنبه 04 شهریور 1392 نظرات (0)

پیش نیاز : اندروید ۱٫۶ و بالاتر

Aerobic Weider Six نام اپلیکیشنی است که با استفاده از آن می توانید یک برنامه زمانبندی ۴۲ روزه را برای ورزش های هوازی ( Aerobic ) برای خود درست کرده و با درد مفاصل به خصوص کمردرد خداحافظی کنید . در این نرم افزار شش بسته ورزشی مختلف قرار دارد و تنها کاری که شما می بایست انجام دهید ، انجام حرکات گفته شده به صورت روزانه و بدون توقف می باشد .

َAmir بازدید : 900 دوشنبه 04 شهریور 1392 نظرات (0)

Anatomy-3D-Pro---Anatronica

پیش نیاز : اندروید ۲٫۱ و بالاتر

Anatomy 3D Pro – Anatronica نرم افزار خارق العاده و بسیار ارزشمند است که آناتومی بدن انسان را برای شما در محیطی جذاب و البته سه بعدی فراهم می آورد . در این برنامه می توانید به سادگی به اکتشاف در استخوان بندی بدن انسان و نیز سیستم ماهیچه ای اش در مدل های ۳D که در طراحی آنها از دقت بسیار بالایی استفاده شده است بپردازید . توضیحات مربوط به هر بخش از ویکی پدیا گرفته شده است و می تواند یک سفر علمی شگفت انگیز را به دنیای درون انسان برایتان رقم بزند . این اپلیکیشن با سازگاری کامل برای تبلت ها و اسمارت فون های اندروید ارایه گردیده است .

َAmir بازدید : 275 یکشنبه 03 شهریور 1392 نظرات (0)
نمایش جزئیات مغز با ۳D Brain v1.0.2

با ۳D Brain از مغز خود بیشتر بدانید. این برنامه جالب اطلاعات جامع و کاملی از مغز انسان را در اختیار شما قرار می هد. به کمک این نرم افزار از طریق صفحه لمسی دستگاه اندروید خود می توانید از هر زاویه ای ساختار مغز را ببینید و حتی می توانید روی آن زوم کنید تا جزئیات بیشتری برای شما نمایان شود. این نرم افزار به شما کمک می کند تا بدانید در صورت آسیب دیدن هر بخش از مغز چه اتفاقی برای بدن خواهد افتاد و بیماری های روانی چه تاثیری بر روی آن خواهند گذاشت. همچنین این برنامه به شما نشان می دهد که هر یک از بخش های مغز مسئول انجام چه کاری در بدن هستند. ۳D Brain برای دانشجویان و محققان بسیار کاربرد دارد و می تواند اطلاعات خوبی را در اختیار آن ها قرار دهد. دقت کنید که برای دریافت اطلاعات این برنامه به اینترنت نیاز خواهید داشت.

َAmir بازدید : 414 پنجشنبه 31 مرداد 1392 نظرات (0)
[راهنمايي]

نام
نام خانوادگي
محل داخل ايران خارج ايران  
شماره نظام
گروه پزشكي

گروه تخصصي

تخصص
پست الکترونيک
آدرس
تلفن يا همراه   كد شهر   كد كشور
 

M.B.I

َAmir بازدید : 345 پنجشنبه 31 مرداد 1392 نظرات (1)
لطفا مشخصات خود را بطور دقيق وارد كنيد . اطلاعات غلط نتيجه نادرستي از تن سنجي شما خواهد داشت .

پارس طب
نام :
سن :
جنسيت :
استخوانبندي :
قد ( cm ) :
وزن ( kg ) :

بازگشت به صفحه مطالب پزشكي

َAmir بازدید : 458 جمعه 25 مرداد 1392 نظرات (0)

نويسنده: اسماعیل جرجانی

 

 

ذخیرهٔ خوارزمشاهی کتابی‌است به زبان فارسی در پزشکی نوشتهٔ اسماعیل جرجانی. آغاز تألیف آن ۵۰۴ قمری بوده‌است. پزشک و دانشمند سده ۶ قمری و نویسنده کتاب بزرگ ذخیره خوارزمشاهی که از کتب پایه و جامع درپزشکی سنتی به زبان فارسی است. این پزشک نزدیک به ۱۰۰ سال پس ازابن سینا می‌زیسته‌است. او در مرو در گذشت.

آغاز تألیف آن ۵۰۴ قمری بوده‌است و بزرگ‌ترین کتاب پزشکی به زبان فارسی بود که تا بدان تاریخ نوشته می‌شد.

. کتاب تقدیم به قطب‌الدین خوارزمشاه است. ذخیرهٔ خوارزمشاهی بزرگ‌ترین کتاب پزشکی به زبان فارسی بود که تا بدان تاریخ نوشته می‌شد. جرجانی خود در باب تفصیل کتاب در مقدمهٔ اثر گوید:

و خاصیت این کتاب تمامی است از بهر آنکه قصد کرده آمده‌است تا اندر هر بابی آنچه طبیب را اندر آن باب بباید دانست از علم و عمل به تمامی یاد کرده آید و معلوم است که بر این نسق هیچ کتابی موجود نیست.[...] و این کتاب چنان جمع کرده آمده‌است که طبیب را اندر هیچ باب به هیچ کتاب دیگر حاجت نباشد و به سبب بازگشتن به کتابهای بسیار، خاطر پراکنده نشود.

http://ketabnak.com/images/covers/22992_3_9647553153.240

َAmir بازدید : 662 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

دانلود رفرنس معتبر و مشهور شوآرتز مخصوص آندروید Schwartz’s Manual of Surgery

کمتر جراح و پزشکی هست که با کتابچه جراحی شوارتز آشنایی نداشته باشد. این کتابچه شامل راهنمای جامع عملیات قبل و بعد از عمل جراحی و تکنیک های جراحی می باشد که برای اولین بار در ایران توسط سایت پارس طب در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

تمرکز این برنامه بر روی تکنیک های جراحی بوده و شامل تصاویر جدید، جداولف نمودار ها، موضوعات مهم، تصاویر رادیولوژی و اعمال جراحی می باشد.

http://www.apktops.ir/wp-content/uploads/2012/04/Schwartzs.jpg

َAmir بازدید : 825 چهارشنبه 23 مرداد 1392 نظرات (0)

http://www.ketabz.com/images/stories/immortal2/2013/03/08/p8785554112.jpgاخذ شرح حال بيمار و انجام معاينات فيزيكي، مهمترين بخش از كار طبابت را شامل مي شد. بنابراين، هنر بررسي شكايات بيمار و تفحص در نشانگان بيماري سنگ بناي مسير تشخيص سيستماتيك گام به گام می باشد.
نشانه هاي فيزيكي، نشانه هاي عيني بيماري هستند كه يافت آنها در شناخت بيماري ها نقش حياتي را دارند.

يافت اين نشانگان در بيماران، چنانچه بر شرح حال بيماري وي منطبق باشد، مي تواند دلالت بر تغيير غير متعادل در ساختار يا فعاليت ارگان آسيب ديده باشد. حتي ممكن است در مواردي كه شرح حال يا شكايات بيمار نيز چاره ساز نباشد، يافت اين نشانگان توسط طبيب، چاره ساز باشد .
پس براي رهايي از بيماري هايي كه تظاهرات مشابه را از خود نشان مي دهند، انجام معاينات فيزيكي بيمار، شاه كليد رهيافت باليني است.

 

َAmir بازدید : 540 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (0)

دانلود مستند ماشین انسانی خارق العاده Incredible Human Machine 2007

نام : ماشین انسانی خارق العاده – Incredible Human Machine
ژانر : مستند
کیفیت : DVDRip XviD – خوب
فرمت : AVI
رزولیشن : 320×592
تاریخ انتشار : 2007
مدت زمان : 90 دقیقه
ناشر : National Geographic
زبان : انگلیسی
زیر نویس فارسی : یافت نشد
خلاصه داستان : با National Geography به یک سفر با کیفیت به طرز کار معجزه آسای داخلی بدن انسان در طول یک روز از زندگی اش بروید. از پوست و استخوان تا مغز و هرچه در این بین است، ورزشکاران نامدار جهانی، ستاره های موسیقی راک، دکتر ها و دانشمندان ما را درباره ی چگونگی و چرایی زندگی روزانه مان راهنمایی می کنند. تارهای صوتی افسانه ای Steven Tyler بینشی نزدیک از تولید صدا می دهد. قدرت یک وزنه بردار المپیک، فریبندگی یک ژیمناست، پایداری یک ورزشکار دومیدانی نشان می دهد که چطور می توانیم خود را با چالاکی و سرعت حیرت آوری به جلو و بالا سوق دهیم. فرشتگان آبی نیروی دریایی ایالات متحده پیوند ضروری بین خون و مغز ما را اثبات می کنند. بیمارانی که بینایی خود را از دست دادند و دوباره بازیافتند و حرکت گواهی زنده ای بر توان ارتجاعی و احیاکننده ی قابل توجه بدن انسان است. در طول 10,000 چشم بر هم زدن، 20,000 تنفس هوا، 100,000 تپش قلب، ببینید که یک روز از زندگی یک انسان در واقع چه شگفت انگیز، غافلگیر کننده و خارق العاده است.

 

َAmir بازدید : 286 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (0)

 

مجموعه آموزشی کمک های اولیه جراحت با چاقو Knife Wound First Aid


احتمالا” بدترین شکل مرگ، از جراحت با چاقو است. شما تنها 10 – 2 دقیقه یا بیشتر فرصت دارید پیش از اینکه تا حد مرگ خونریزی کنید، و در کل این زمان، خون زندگی بخش تان را تماشا کنید که توسط قلب تان از شما به سمت بیرون تلمبه می شود. چه اقدامی انجام می دهید؟ در یک روز خوب بیمارستان حدود 45 -30 دقیقه از شما فاصله دارد و 60 – 45 دقیقه طول می کشد تا یک آمبولانس پاسخگو باشد. چه کاری می توانید انجام دهید تا به خودتان یا شخص دیگری کمک کنید تا شانس بیشتری در نجات از مرگ داشته باشید؟ این برنامه 40 دقیقه ای، راهنمای شما در کمک های اولیه جراحت با چاقو است. اجرا شده توسط جان کلت (John Klatt)، متخصص کمک های اولیه که به نیروهای دریایی و افسران پلیس سراسر کشور آموزش داده، اجرا می شود؛ شما می آموزید که … چگونه به جراحات چاقو دسترسی پیدا کرده و آن را ارزیابی کنید؛ مهمترین کمک اولیه ای که باید انجام دهید، چگونه زخمی را برای حرکت دادن به سمت بیمارستان آماده کنید؛ چگونه خونریزی را به حداقل برسانیم؛ چگونه شوک و مشقت بیمار را کنترل کنیم. تماشای این برنامه برای همه افسران پلیس، مأموران فدرال، مشتاقان دفاع شخصی و هر کس که پیوسته با چاقو در ارتباط است، الزامی می باشد.این ویدیو آموزشی را میتوانید به صورت کاملآ رایگان از وب سایت پارس طب دریافت نمایید.

 

 

َAmir بازدید : 326 سه شنبه 22 مرداد 1392 نظرات (0)

مستند پسر لاکپشتی: غیر قابل توضیح و خاص Channel 4 - Turtle Boy: A BodyShock Special 2012

نام : پسر لاکپشتی: غیر قابل توضیح و خاص – Turtle Boy: A BodyShock Special
ژانر : مستند
کیفیت : PDTV – خوب
فرمت : AVI
رزولیشن : 400×720
تاریخ انتشار : 2012
مدت زمان : 46 دقیقه
ناشر : Channel 4
زبان : انگلیسی
زیر نویس فارسی : یافت نشد
خلاصه داستان : در یک دهکده کوچک در کلمبیا، دیدیر 6 ساله با یک سختی بزرگ مبارزه کرد – یک وضعیت نادر که خال Melanocytic مادر زادی نامیده میشود. این یک خال عظیم الجثه بود که انقدر رشد کرد که 40% بدن او را فراگرفت. آن به یک پوسته شباهت داشت و دیدیر به مرد لاکپشتی ملقب شد. احتمال خطرناک شدن آن وجود داشت و مادر دیدیر، لاز با یک سختی دیگر هم مبارزه میکرد – گناه. در این جامعه خرافی، باوری وجود داشت که رشد دیدیر در اثر حامله شدن در طول خسوف بوده است، که به این معنی بود که لاز و خانواده او جدا از بقیه روستا زندگی میکردند. لاز اشتیاق داشت که آزادانه پسرش را تعمید دهد، او را به مدرسه برده و ببیند که او مانند هر بچه ی دیگری رشد کند. اما او هیچ راهی برای تهیه پول عمل جراحی نداشت، تا اینکه یکی از کارکنان اخبار محلی داستانی در مورد دیدیر منتشر کرد. نحوه عمل پیچیده و خطرناک بود و حتی اگر موفقیت آمیز بود جریان بهبود شامل سلسله پیچیده ای از پیوندهای پوست بود. این فیلم شگفت انگیز داستان دیدیر را دنبال میکند: داستانی از یک ماشین پیشرفته، عشق یک مادر و شجاعت یک پسر 6 ساله که برای رهایی از سختی خود میجنگد.

َAmir بازدید : 275 یکشنبه 20 مرداد 1392 نظرات (0)

ضمیمه سیب (ویژه‌نامه دانش و پزشکی) – پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۱ – شماره ۲۵۸

ضمیمه هفتگی روزنامه جام جم در رابطه با دانش و پزشکی

هر پنجشنبه در پارس طب

 

sib258 ضميمه سيب (دانش و پزشكي)   پنجشنبه 25 آبان 1391   شماره 258


َAmir بازدید : 308 یکشنبه 20 مرداد 1392 نظرات (0)

ضمیمه سیب (ویژه‌نامه دانش و پزشکی) – پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ – شماره ۲۵۷

ضمیمه هفتگی روزنامه جام جم در رابطه با دانش و پزشکی

هر پنجشنبه در پارس طب

 

sib257 ضميمه سيب (دانش و پزشكي)   پنجشنبه 18 آبان 1391   شماره 257

َAmir بازدید : 304 یکشنبه 20 مرداد 1392 نظرات (0)

ضمیمه سیب (ویژه‌نامه دانش و پزشکی) – پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ – شماره ۲۵۶

 

ضمیمه هفتگی روزنامه جام جم در رابطه با دانش و پزشکی

هر پنجشنبه در پارس طب

 

sib256 ضميمه سيب (دانش و پزشكي)   پنجشنبه 11 آبان 1391   شماره 256

تعداد صفحات : 10

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا از مطالب سایت راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 381
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 16
  • تعداد اعضا : 27
  • آی پی امروز : 96
  • آی پی دیروز : 86
  • بازدید امروز : 194
  • باردید دیروز : 192
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 12
  • بازدید هفته : 1,230
  • بازدید ماه : 1,230
  • بازدید سال : 62,761
  • بازدید کلی : 557,380
  • کدهای اختصاصی
    پخش زنده شبکه سلامت